Wednesday, September 25, 2013

Dari Hospital ke Tempat Kerja

Hannah masuk hospital lagi. Petang Isnin 23/9/13 lepas balik dari sekolah aku terus packing barang-barang Hannah dan barang-barang keperluan aku termasuk baju kerja utk hari Rabu aku dh siapkan sekali. Hari Selasa aku dah minta CRK (nama je cuti rehat tapi tak rehat pun).Siap packing, aku dgn suami terus bergegas ke Hospital Sultanah Nora Ismail bawa Hannah utk check up sebab tengok dia dh lembik dan muka yg cengkung letih sebab muntah-muntah sejak petang Sabtu. Waktu di unit kecemasan Hannah muntah lagi utk kali ke 5. Hannah kelihatan cukup letih dan tak selesa. Menangis adalah satu cara untuk dia sampaikan tentang keadaan dia yg tak sihat dan selesa. Setelah diperiksa oleh doktor, Hannah perlu ditahan di wad. Seperti yg telah kujangka sebelum2 ni.

Hari Selasa aku bercuti kerana menjaga Hannah di wad. Lagi pun biasanya hari pertama doktor akan tanya mcm2 soalan tentang keadaan pesakit. Jadi aku sebagai ibu yg menjaga Hannah lebih faham tentang masalah Hannah dan perlu memberitahu secara detail tentang masalah penyakit yg dihidapi Hannah dari bayi hingga ketika ini. Hari seterusnya jika Hannah masih ditahan di wad, mak aku akan tolong menjaga Hannah bila aku pergi bekerja.

Aku masuk kerja semula pada hari Rabu. Hari ni lah. Bangun pagi aku bersiap, mandi di wad(nasib baik hannah ditempatkan dalam bilik so ada privacy). Tiba masa untuk make-up, rupa2nya eyeshadow aku tertinggal dirumah. Korek punya korek akhirnya ada eyebrow cake. Nasib baik ada eyebrow cake...so aku pun pakai je eyebrow cake warna hitam sebagai eyeshadow. Aku buat smokey eyes. Itulah dia kalau dah kelam kabut mesti ada yg tertinggal....

No comments:

Post a Comment