Wednesday, October 17, 2012

Belajar,Belajar Dan Terus Belajar

Sekarang ni bunyi guruh berdentam dentum. Hujan pun dah turun. tapi aku dengan gigihnya belajar membina blog dan meletakkan paparan iklan dalam blog aku. Siapa yg ajarkan? Erm...adik aku le...Hehehe...Thanks le pd adik aku yg sudi melayan kerenah aku yang 'giler' dan macam-macam ni. Hahaha...Tapi sebelum aku buka blog dan buat kerja 'lagha' ni, aku kena siapkan dulu tugas hakiki aku sebagai guru tingkatan. baru sekejap tadi aku hantar senarai nama pelajar tingkatan 3 kelas aku yang berhutang dengan pihak sekolah kepada pengetua aku. aku send melalui e-mail. harap-harap pengetua tu dapat le e-mail aku. 

Dah lama sebenarnya aku tak gunakan perkhidmatan e-mail ni. Dulu guna masa study kat 'U' je. Bila dah masuk alam pekerjaan dah jarang send e-mail ni. Al-maklumlah ada SMS sekarang. Tapi bilamana pengetua aku rajin benar menggunakan peralatan elektronik seperti komputer dan mahu sebarang dokumentasi dihantar secara software, maka terpaksalah aku merajinkan diri untuk membuka semula akaun e-mail aku yang dah berkurun tidak disemak dan dikemaskini untuk menghantar segala kerja yg dibuat melalui e-mail. (siang tadi tak sempat nak buat kat sekolah sebab menguruskan murid kelas aku memulangkan buku teks ke unit SPBT). Huh! Berpeluh juga tadi aku nak buka e-mail. Asyik salah 'password' je. Penyudahnya aku buat 'password' baru. Barulah boleh buka e-mail aku. Sekali bila dah buka e-mail, aku tengok dah tinggal beberapa ratus e-mail saja dalam 'inbox'. Kali terakhir aku buka e-mail aku, bilangan e-mail diterima dalam 'inbox' mencecah 5000. Sah, ini mesti sebab aku dah lama tak buka e-mail sebab tulah tadinya 'password' aku dah tak boleh digunakan. Kiranya macam 'expired'lah e-mail aku tu. 

Berbalik pada belajar tadi, hari ni aku macam belajar menggunakan komputer semula. Orang lain dah 'expert' mengendalikan blog. Aku masih terkial-kial. Sebenarnya blog aku ni dah lama wujud. Cuma aku tak berkesempatan  untuk meng'update' blog aku. Tapi akhir-akhir ni ada saja perkara menarik berlaku membuatkan aku ingin berkongsi cerita dengan korang semua. Keinginan untuk menulis pun sedang membuak-buak. Idea dan cerita banyak untuk dikongsi. Tapi masa untuk mencurahkannya di atas kertas mahupun paparan skrin masih terbatas. Nantilah suatu hari akan aku kongsikan dengan korang tentang pengalaman pahit manis aku yang membuatkan aku sentiasa belajar mengenal erti kehidupan. Jadi, jangan berhenti belajar!

No comments:

Post a Comment